دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Sun 28 Apr 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
معرفی تکنولوژی دوشنبه ۲۷ شهریور ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۶:۲۰:۴۱

با بهر‌ه‌گیری از سیستم نوین دیجیتالی E&P
شلمبرژه حفاری دیجیتالی چاه را کلید زد

باشگاه خبری فراساحل: شلومبرژه پروژه حفر دیجیتالی چاه را به عنوان اولین قدم در استفاده از محیط دیجیتالی E&P خود کلید زده است. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شلمبرژه، محیط تازه دیجیتال که به تازگی توسطشلمبرژه رونمایی شده است، تیم‌های اکتشافی و تولیدی را به یکدیگر مرتبط کرده و قادر است از تمامی پتانسیل موجود در داده‌‌‌‌‌های در دسترس و دانش مهندسان این دو گروه در به طور همزمان و یکپارچه جهت بهینه‌سازی عملیات E&P استفاده کند. در این محیط از تکنولوژی آنالیز داده و ماشین لرنینگ و بهره گیری از محاسبات کامپیوتری پیچیده و اینترنت اشیا در جهت بهینه سازی عملیات استفاده ‌‌‌‌‌می‌شود. این محیط راه کاری تازه برای ارتباط مهندسان مخزن، زمین شناسان، ژئوفیزیست‌‌‌‌‌ها، مهندسان حفاری وبهره برداری ایجاد ‌‌‌‌‌می‌کند. هر عضو از تیم‌‌‌‌‌های مهندسی ‌‌‌‌‌می‌تواند دانش و تجربه خود را به طور آنلاین در این محیط قرار دهد.

معاون اجرایی شلمبرژه در این رابطه ‌‌‌‌‌می‌افزاید: " پس از آغاز بکارگیری محیط DELFI E&P ما داده‌‌‌‌‌های بیش از ۱۰۰۰ عملیات لرزه نگاری سه بعدی، پنج میلیون چاه، یک میلیون ابزار نمودارگیری و ۴۰۰ میلیون از عملیات بهره برداری در سراسر جهان را وارد این محیط کرده ایم." The DrillPlan که بر روی سیستم Microsoft Cloud اجرا ‌‌‌‌‌می‌شود، تنها بخشی از مراحل یکپارچه و دقیق این محیط دیجیتال در جهت ساخت و آماده سازی چاه حفاری است که به گفته عوامل این غول نفتی کارایی، کیفیت و دقت چاه‌‌‌‌‌های نفتی را به طور چشمگیری افزایش ‌‌‌‌‌می‌دهد. The DrillPlan به منظور افزایش تعامل قسمت‌‌‌‌‌های مختلف با یکدیگر توسعه پیدا کرده و راه کار تازه شلومبرژه برای ایجاد همکاری بیشتر و بهتر بین تیم‌‌‌‌‌های مختلف عملیات حفاری ‌‌‌‌‌می‌باشد. پیمان کاران و کارفرمایان نفتی به وسیله این تکنولوژی قادر خواهند بود که به داده‌‌‌‌‌ها، فناوری و دانش مورد نیاز برای عملیات مخصوص از طریق یک سیستم مجزا و یکپارچه به راحتی دسترسی داشته باشند. این دسترسی زمینه باعث بهبود و تسریع عملیات شده و تجربه عملیات‌‌‌‌‌های گذشته به خوبی در اختیار عوامل حفار قرار ‌‌‌‌‌می‌گیرد.

گاوین رنیک، مدیر بخش نرم افزاری شلمبرژه در باره این فناوری ‌‌‌‌‌می‌گوید: "به وسیله The DrillPlan ما به روشی جدید در انجام عملیات دست خواهیم یافت و متعاقبا برنامه‌‌‌‌‌های با کیفیت تر و با زمان کوتاه تری در اختیار مشتریان خود قرار خواهیم داد. این برنامه‌‌‌‌‌ها از طریق اتوماسیون عملیات مشابه و تکراری و اعتبارسنجی آن با تجربیات مشابه گذشته به دست ‌‌‌‌‌می‌آید." به گفته پایگاه اطلاع رسانی شلمبرژه، سیستم The DrillPlan از تکنولوژی دیجیتال Microsoft Azure و Azure Stack بهره ‌‌‌‌‌می‌گیرد. ایجاد قابلیت همکاری با مایکروسافت آفیس ۳۶۵ و تیم مایکروسافت نیز درهای تکنولوژیک تازه ای برای تیم‌‌‌‌‌های حفاری و سهام داران باز ‌‌‌‌‌می‌کند که در نتیجه آن تغییرات روبه جلو در تولید و بهره برداری به وجود خواهد آمد.



  کد خبر : 4491
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :